آنچه گوگل می تواند در مورد نمای خشک چیست به شما بیاموزد

پس بهتر است که از چسب سنگ برای مسلح کردن و نصب سنگ نما روی دیوار و نما استفاده کرد. گفتنی است سطح سیمانکاری شده بهتر از هر زیرساختی می تواند سنگ اسلب را در طولانی مدت نگه دارد. این هم به دلیل منافذ کوچکی است که دیوار سیمانکاری دارد که زمینه خوبی برای درگیر شدن چسب با دیوار فراهم میکند. دلیل عدم استفاده از روش دوغابی را هم میتوان به دلیل اینکه بعد از مدتی استحکام خود را از دست میدهد و ملات سیمان و آب نمیتواند به خورد سنگ برود، ناکارآمد دانست. در واقع، به طور افزون معماران این سیستم را به عنوان راه حل بهینه برای بیشتر پروژه های پر زحمت خود در نظر می گیرند. بررسی کیفیت اتصال پروفیل ها در تمامی مراحل نماکاری اهمیت دارد، اما در نمای سنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا در صورت وجود نقص در اجرای نمای ساختمان با نمای سنگی، وزن نما بیشتر خواهد شد و در صورت اشتباه احتمال خرابی و خطرات زیادی به دنبال خواهد داشت. اوصل اجرای نمای سنگ ساختمان در اسکوپ کردن با ایجاد یک سری شیار بر پشت سنگ نما و پس از آن بسته شدن شیارها با آرماتور بندی گالوانیزه برای تماس بیشتر سطح سنگ با دوغاب و احتمال ریزش کمتر همراه است. ​This ​data has been do ne ᠎by behsaznama C​ontent G᠎enerator Demov​ersion!

انواع اجرای نمای خشک

از این رو سنگهایی که پوشش چسب مخصوص سنگ نما و رزین در پشت خود ندارند، احتمال شکستگی درجهت رگههای سنگ هست که این پوشش کمک میکند محل این رگهها کمتر در معرض ترک خوردن و شکستن سنگ قرار بگیرد. روش غیر نمایان در نصب نمای خشک ساختمان: روش غیر نمایان نصب سرامیک خشک به خودی خود از دو بخش سیستم کیل و سیستم شیاری تشکیل شده است. عدم نیاز به آهن کشی و یا فرم فلزی مازاد بر روی سازه و اسکلت ساختمان و عدم نیاز به مصرف دوغاب و ملات خود دلیل محکمی بر اصل سبک سازی نما می باشد. به همین دلیل هنگام تراز سطح، باید روی سنگ با چکش پلاستیکی کوبیده شود تا هوای موجود در دوغاب و ملات خارج شده و اجرای کار را بدون مشکل پیش ببرد. در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. اما سطح زیر کار، چه در کف و چه در بدنه باید از تراز و شاغولی دقیقی برخوردار باشد که هنگام اجرای کار لازم به هدر دادن فضا برای تراز و شاغول کردن کار نباشد. Con​te᠎nt h as  be en cre at ed ​by behsaznama​ C onte nt Gen​erat​or DE MO.

اتصالات نمای خشک

به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک نما به شکلی طراحی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد. همان طور که از نام آن مشخص است ، این نما به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای سنتی که با ملات اجرا می شود در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. سرامیک پرسلانی زیر مجموعه ای از تایل های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به 1400 درجه سلسیوس) نسبت به تایل های رایج پخته و با فشار زیاد و به دو روش اکسترودی و پرسی تولید می شوند.علت تولید پرسلان ها در این دما بوجود آمدن ماهیت هایی چون تخلخل کمتراز 0.1% و حالت زجاجی(شیشه ای) در آن است و این امر آنها را از سایر محصولات سرامیکی تفکیک می کند. پرسلان ها زیرمجموعه هایی چون تایل های مجوف(سوراخ دار) ، تایل های توپُر و Terracotta دارد که هر کدام از آنها خواص و استفاده های متفاوتی دارند.

پرسلان ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث می شود پس از گذشت چندین سال از عمر نمای ساختمان همچنان پوششی جذاب و زیبا به نظر بیایند. نکته دیگری که از درجه اهمیت بسیاری برخوردار است، فاصله فضایی است که برای نصب سنگ نما و کف باید در نظر گرفت. همگی انواعی از نما اجر ساختمان هستند که هر کدام با توجه به شرایط اقلیمی و بودجه در نظر گرفته شده برای نمای آجری به کار برده می شوند. این نما از لایه های متعددی که شامل فضای داخلی تهویه پذیر ، پوسته بیرونی ، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی بنا می باشد تشکیل شده است بنابراین میان دیواره اصلی بنا و مصالحی که برای پوسته ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد فاصله ای تعیین شده وجود دارد. از دیگر معایب نمای آجری می توان به طولانی شدن زمان اجرای نما با این روش اشاره کرد. در سیستم نمای خشک ،متریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از بیشتر بخوانید ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید