آنچه همه درباره اجرای نمای خشک می گویند اشتباه است و چرا

ضخامت بسیار کم و سهولت کاربرد باعث کاهش قابل ملاحظه زمان ساخت و نيروي انسانی مورد نیاز براي نما سازي است. نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک نما به شکلی طراحی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضريب عايق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می یکی از مزیت های قابل توجه نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد . افزایش راندمان حرارتی نما به واسطه جریان لایه هوا در پشت پوسته نما در فصول گرم سال (اواخر بهار و تابستان ها ) فضای خالی بین دیوارهای خارجی و پوسته نما مانند یک دود کش عمل کرده و با هدایت جریان هوا به سمت بالا با عث تخليه حرارت ذخیره شده بر روی دیوارها که در اثر تابش خورشید بر روی پوسته نما ایجاد شده است ، می شود و در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) عایق نصب شده بر روی دیوار نع هدررفتن گرما از طریق دیوار های خارجی ساختمان می شود.  This data w as wri tten ᠎by GSA ​Content Generato​r DEMO​.

متریال نمای خشک

حذف تقطیر در سطوح داخلی (تبادل هوا در فضای بین دیوار ها ی ارجی و پوسته نما با عث دفع هر گونه بخار آب در داخل ساختمان می شود و از ایجاد قارچ و سفیدک بر روی نما جلوگیری می کند) – این سیستم نصب باعث کاهش هزینه های مربوط به تهویه مطبوع و تهویه حرارتی می شود که در نتیجه در دراز مدت باعث کاهش گازهای گلخانه ای می شود. ۷-حدالامکان از پرکردن فضای ملات خور پشت سنگ با لاشه و غیره خودداری شود. از این نما سازي با کاشی ها ي آويزان قائم است. نماي سرامیک خشک پرسلانی ، جزء به روز ترین نما هاي ساختمانی روز دنیاست که به روش نصب خشک اجرا کلیک کنید می گردد. انتخاب نمای مناسب برای هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی می باشد. مزیت بزرگ آن ها سبکی و کار کم در محل کارگاه ساختمانی است. پشت کار باید قابلیت تحمل و پذیرش سیستم نما سازي با کاشی را داشته باشد .

اجرای نمای خشک آجر

نکته: متریالی که برای ساخت نما استفاده میشود باید با سایر مصالح ساختمان و سبک طراحی آن هماهنگ باشد، در حقیقت، نمای ساختمان را باید جزئی از سازه و یا حتی جزئی از شهر دانست. این روش نصب باعث دو پوسته شدن نمای ساختمان می شود. پیش از این متریال نما ، با ملات پا چسب سیمانی به سازه اصلی سا ختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و این سیستم ایران و سازندد بهره برده اند. اجرای نمای خشک چیزی حدود ۵۰ درصد زمان اجرا را کاهش خواهد داد. نمای ساختمان ها و خانه ها، مهمترین قسمت زیباسازی در فرآیند ساخت و ساز می باشد؛ استفاده از نمای آجری در نماهای امروزی یادآور رنگ و بوی گذشته است و این موضوعی ارزشمند برای بسیاری از ایرانی ها است. حاصل این همه، سیستمهای مدرن نماسازی و اجرای آن در ساختمانهایی با جلوههای امروزی و مدرن گشت که امروزه شاهد آن هستیم.

ACP اغلب برای پوشش خارجی ساختمان استفاده میشود و مزیت اصلی این پوشش این است که علیرغم سبک بودن بسیار سفت و محکم است.کاربرد های این پوشش به روکش خارجی ساختمان محدود نمیشود. جدار خارجی مثل پوست نفس می کشد در حالی که جدار داخلی پرت انرژي را کاهش می دهد . این نوع نما از دو دیوار شیشه ای تشکیل شده است که توسط یک حفره در ارتفاعات جدا شده و برای کاهش مصرف انرژی ساختمان استفاده می شود. سامانه معمولا با استفاده از یک دیوارکوب آلومینیمی با فولاد گالوانیزه به سازه پشتکار (که عموما از آجر ، بلوك یا بتن ساخته شده است ) متصل می شود. در نحوه نصب نمای خشک به صورت مشهود، بستهایی که مصالح را نگه میدارند، از بیرون دیده میشوند (برای پوشاندن این بستها میتوان آنها را رنگ کرد). یکی از ویژگی های ظاهری نمای اجرا شده با این سنگ ها این است که می توان این ورق ها را بدون درز نمایان اجرا کرد. البته این نوع سرامیک خود دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در ادامه نام برده می شود. سرامیک خشک پرسلانی به عنوان بخش CLADDING (پوشش) نمای سرامیک خشک پرسلانی می باشد که مهمترین بخش این نوع نما می باشد و می بایستی استحکام کافی در مدول منفرد و کمترین جذب آب ممکن را داشته باشد نماي سرامیک خشک پرسلانی براي کاربري هاي مختلف تجاري، اداري ، مسکونی و همچنین بخش هاي داخلی ساختمان ، پایانه ها و ایستگاه هاي مترو و …

دیدگاهتان را بنویسید